Reklam
fotoğraflarında otomobilleri muhteşem manzaraların arasında görseniz de,
aslında tüm çekim işlemi stüdyoda gerçekleşir. Çünkü ışığı tamamen kontrol
altında tutmak, sadece stüdyoda mümkündür. Bu durumda otomobilinizi satmak için
koca stüdyo flaşları ve aydınlatma sistemleri mi almanız gerekiyor? Tabii ki
hayır... Havanın biraz kapalı olduğu bir günü kollayın, yeter.
Öncelikle
parlak güneş ışığından sakınmanız gerekli. Sabahın erken bir saati de çekim
için uygun olabilir. Işık bu saatlerde yumuşaktır ve otomobilin yuvarlak
hatlarını ön plana çıkartacaktır. Ayrıca metalik yüzeylerden ve camlardan da
çevrenin yansımaları görünecektir. Çekim için en uygun mekan, çevresinde
tarlalar bulunan bir karayoludur.
Fotoğrafı
ışığa karşı çekin ve ışık ölçümünü 0.5 değerinde arttırın. Bu sayede
fotoğrafınız stüdyoda çekilmiş gibi görünecektir. Arka fonu, herhangi bir
grafik yazılımını kullanarak silebilirsiniz. Aracınızı ille de güneşli bir
günde çekmek istiyorsanız, objektifin önüne dairesel (sirküler) bir polarize
filtre takabilirsiniz. Filtre, kırılmaları büyük oranda azaltacaktır. Ancak bu
durumda renklerin daha doygun çıkmasını engellemeniz mümkün değil
Binaları dikleştirmek
Emlak
ilanları bol sayıda fotoğraf içerir. Ancak bu ilanlara dikkatli bakarsanız,
birçoğunda evlerin eğri göründüğünü fark edeceksiniz. Eğrilme, binanın çok
geniş açılı merceklerle yakınından çekilmesi sonucunda oluşur. Merceğin kırılmalarından
dolayı, düz çizgiler eğrilere dönüşecektir.
Sorunu,
çekimlerinizi daha uzak mesafeden yaparak ve daha yüksek (örneğin 50 mm ve üstü) odak
uzaklığına sahip bir objektif kullanarak çözebilirsiniz. Karşı binanın orta
katları, çekim için en uygun noktadır. Çok zor koşullarda yüksek bir merdiven
de işinize yarayabilir.
Çekeceğiniz
bina çok yüksekse, gerekli mesafeyi elde etmeniz mümkün olmayabilir. Bu
durumda objektifi değiştirilebilen bir dijital fotoğraf makinesi
kullanmalısınız. Makineye ön merceği oynatılabilen "Shift" objektif
taktığınızda, meydana gelecek eğrilmeleri engelleyebilirsiniz. Objektifin
merceğini ekseni boyunca oynatarak en uygun konuma getirmeye çalışmanızda yarar
var.
Antikaları aydınlatmak
Karanlık
bir odada duran ve uzun zamandır kullanmadığınız eski dolabınızı açık
artırmada satmak mı istiyorsunuz? Devreye yine fotoğraflar girecektir. Bodrumlar
genellikle karanlıktır ve duvarlar ışığı saçacak kadar beyaz değildir. Dolabı
tam karşısından flaşla çekmek, bütün süsleme, oyma ve kolları yok etmekten
başka bir işe yaramaz.
Çekimi
üçayak kullanarak yapmanızda yarar var. Bir tarafa ayaklı bir aydınlatma,
diğer tarafa da dış cephe aydınlatmalarında kullanılan lambalardan yerleştirirseniz,
ortama etkileyici bir hava vermiş olacaksınız. Böylece flaşa da gerek
kalmayacaktır. Lambaların arkasına beyaz perde ya da kağıt koyduğunuzda ise,
bodrum görüntüsünün dolabın cam bölümlerinden yansımasını engellemiş
olacaksınız
Fotoğrafları baskıya hazırlamak
İlanlar,
satmak istediğiniz ürünün pa-zarlanmasında önemli rol oynar. Bu yüzden dikkat
çekecek kadar iyi görünmeleri gerekir.Gazeteler, parlak kağıtlı dergilere
nazaran daha kaba bir baskı kalitesi sunar. Parlak kağıtlara göre üretilen
veriler, gazete baskısında karanlık ve flu sonuçlar verecektir. Bu yüzden ilanı
veya fotoğrafın baskıdan önce gözden geçirilmesi gerekir
Fotoğrafların gazete için hazırlanması
Günlük
gazetelerde çıkan resimler, daha az özelliğe ihtiyaç duyar. Bir santimetrelik
baskı yüzeyinde 60 piksel bulunması yeterli olacaktır. Başka bir deyişle 4x5 cm
ebatlarındaki bir resim, en azından 240 x 300 pikselden oluşmalıdır. Fotoğ
rafın büyüklüğünü, grafik yazılımlarının "resim boyutu" ayarından bu
değerlere düşürebilirsiniz.
Küçültme
sırasında bazı ayrıntılar da kaybolur; ancak kayıp yaşanmasa da bu ayrıntıların
gazete baskısında çıkması mümkün değil. Asıl önemli olan, netlik, kontrast ve
parlaklık ayarlarıdır.
Grafik
işleme programında sonuçları görmek isterseniz, büyütme miktarını %100'e veya
l:l'e getirmelisiniz, küçültülmüş ya da büyütülmüş görünümlerde resim ekran
için yeniden hesaplanır ve fotoğrafın netliğinde önemli değişimler meydana
gelir. Fotoğrafı TIFF ya da JPEG (düşük sıkıştırma oranı kullanarak) dosyası
olarak kaydetmenizde yarar var. Böylece diğer programların da dosyayı açmasını
sağlamış olacaksınız.
Dergide basılacak ilanlar için 'ipuçları
Dergilerin
büyük kısmı çok parlak ka ğıtlara basılır. İlanınızı bu dergilerden birisine
verecekseniz, baskı ayarları konusunda daha dikkatli davranmalısınız.
Dergilerde bir santimetrelik baskı yüzeyi, en azından 120 piksel içermelidir.
Fotoğraf renkli olarak basılacaksa, işi niz biraz daha zorlaşacaktır. Bu durumda
resmi, fotoğraf makinesi ve bilgisayar ekranının kullandığı RGB renk aralığından,
baskı makinesinin kullandığı CMYK renk aralığına çevirmelisiniz. Baskı
makineleri kırmızı, yeşil ve mavi renklerle çalışmaz. Bunun yerine cyan (mavi),
magenta (mor), yellovv (sarı) ve black (siyah) kullanır. CMYK terimi de
renklerin baş harflerinin (siyah için son harf) bir araya gelmesi ile oluşur.
Dönüştürme işlemini grafik yazılımlarının yardımıyla kolayca yapmanız mümkün.
15u yazılımlar arasında en kullanışlısı Photoshop'dur. Dönüştürme işlemi için
Irnage / Mode / Convert to profile komutlarını kullanacaksınız.
Dönüştürme
işlemine başlamadan önce, Edil menüsündeki Color Settings bölümünde yer alan
bir takım ayarları kullanmalısınız. Bu ayarlarda yapacağınız renk
değişikleriyle baskı makinesinin renk değerlerine daha da yaklaşabilirsiniz.
CMYK
ayarlarını yaparken, kullanılacak kağıt türünü göz önünde bulundurmanız
gerekli. Euroscale coatedve Euros-cale uncoated seçenekleri, başarılı sonuçlar
almanız için en uygun seçeneklerdir.
Dönüşüm
sırasında renkler biraz değişecektir. Bu değişimi, renk tonu ve doygunluk
ayarlarını kullanarak düzeltmeniz mümkün. Artık dönüştürme işlemini
tamamlayabilirsiniz.
Bu
ayarlan içermeyen bir grafik programında CMYK dönüşümü şans oyununa benzer.
Eğer ilanınızı MS Word gibi bir kelime işlemci ya da Quark Express gibi bir
dizgi yazılımıyla açacaksanız, resmin boyutlarını bir daha değiştirmeyin.
Yapacağınız değişikler, özellikle netlikte kayıplara sebep olabilir.
Postscript olarak göndermek
İlanınızı
mümkünse MS Word dosyası veya dizgi yazılımı dosyası olarak baskıya vermeyin.
Dosyayı matbaadaki bilgisayarda açarken yazı karakterleri ve satır sonları bir
anda değişebilir. Farklı tanımlanmış sözlük ayarları da tatsız sonuçlara yol
açar. Bu yüzden postscript dosyası kullanmanız daha güvenlidir. Windowsta bunu
her programla yapabilirsiniz.
Öncelikle
sisteminize yeni bir yazıcı tanıtmalısınız. Siyah-beyaz baskı için
"Linotype", renkli baskı içinse "QMS Color Script"
yazıcıları tercih edin. Herhangi bir yazılımdan bu yazıcılarla çıkış almaya
çalışırsanız, sizden postscript dosyası için bir dosya adı tanımlamanız
istenecektir.
Bu
dosya tüm yazı, resim ve çizimlerle birlikte neyin nerede duracağı bilgilerini
de içerir. Dosyayı baskıya bu şekilde verecek olursanız, hiçbir so- ^u^^mmm.
rüya gerek kalmaz. Aynı şekilde dosyanızı bir fotoğrafçıya götürüp ilanı filme
bastırmanız da mümkün. Böylece ilan, baskı levhasına kopyalanabilir. Ancak
fotoğrafçıda filmin baskı için kullanılacağım belirtmeyi ve çözünürlük değerlerini
söylemeyi unutmayın.
Farklı bir alternatif: •Acrobat Distiller
Sayfa
tanımlama dili olan "Postscript"in birçok avantajı olsa da, bazı
sorunları beraberinde getirdiği de tartışılmaz bir gerçek. Bu sorunların
başında, baskı bilgilerinin her yazılımda kontrol edilememesi geliyor.
İşin
profesyonelleri, bu durumda pahalı baskı hatalarını engellemek için pahalı
yazılımlar kullanıyor. Ancak bu yazılımlar, son zamanlarda PDF'ler karşısında
anlamını yitirmiş durumda. Günümüzde neredeyse her yazılım, kullanım
kılavuzunu PDF formatında sunuyor. Çünkü PDF dosyalarını görmek ve yazdırmak
için gereken Acrobat Reader, www.adobe.com adresinden ücretsiz olarak
indirilebiliyor.
Internet
ve e-posta için PDF dosyası oluşturmak istiyorsanız, Acrobat Distiller isinli
yazılımı kullanabilirsiniz. Programı kurduğunuzda, diğer yazılımların Dosya
menüsünde PDF oluştur seçeneği doğrudan çıkacaktır.
PDF
dönüşümünü başlattığınız anda, karşınıza bu işlemle ilgili sorular çıkar. Bu
soruların en önemlileri sıkıştırma konusuna aittir. Bu bölümde çözünürlüğü
değiştirmemeyi ve sıkıştırma kullanmamayı tercih etmelisiniz. Eğer
kullandığınız yazılıma PDF oluşturma seçeneği eklenmemişse, bu ayarlara Yazdır
menüsü altından ulaşmanız gerekiyor. Yazıcının sürücüsü Distiller için bir
postscript dosyası oluşturur ve bu dosya daha sonra PDF dönüşümünde kullanılır.
Hazırlanan
dosyayı Acrobat Reader ile açabilir ve başkasına vermeden önce kontrol
edebilirsiniz. Sonuçları denemek için farklı yazıcılardan çıkış almayı da
deneyebilirsiniz. Böylece ilanınızın tam sizin istediğiniz gibi çıkacağından
emin olursunuz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
YORUMLARINIZ BİZİM İÇİN ÖNEMLİDİR..TEŞEKKÜR EDERİZ..