07 Nisan 2013

ÜRÜN FOTOĞRAFI ÇEKMEK


Reklam fotoğraflarında otomo­billeri muhteşem manzaraların arasında görseniz de, aslında tüm çekim işlemi stüdyoda gerçekleşir. Çünkü ışığı tamamen kontrol altında tutmak, sadece stüdyoda mümkündür. Bu durumda otomobilinizi satmak için koca stüdyo flaşları ve aydınlatma sis­temleri mi almanız gerekiyor? Tabii ki hayır... Havanın biraz kapalı olduğu bir günü kollayın, yeter.


Öncelikle parlak güneş ışığından sa­kınmanız gerekli. Sabahın erken bir saati de çekim için uygun olabilir. Işık bu sa­atlerde yumuşaktır ve otomobilin yuvar­lak hatlarını ön plana çıkartacaktır. Ayrı­ca metalik yüzeylerden ve camlardan da çevrenin yansımaları görünecektir. Çe­kim için en uygun mekan, çevresinde tarlalar bulunan bir karayoludur.

Fotoğrafı ışığa karşı çekin ve ışık öl­çümünü 0.5 değerinde arttırın. Bu saye­de fotoğrafınız stüdyoda çekilmiş gibi görünecektir. Arka fonu, herhangi bir grafik yazılımını kullanarak silebilirsi­niz. Aracınızı ille de güneşli bir günde çekmek istiyorsanız, objektifin önüne dairesel (sirküler) bir polarize filtre ta­kabilirsiniz. Filtre, kırılmaları büyük oranda azaltacaktır. Ancak bu durumda renklerin daha doygun çıkmasını engel­lemeniz mümkün değil

Binaları dikleştirmek

Emlak ilanları bol sayıda fotoğraf içerir. Ancak bu ilanlara dikkatli bakarsanız, birçoğunda evlerin eğri göründüğünü fark edeceksiniz. Eğrilme, binanın çok geniş açılı merceklerle yakınından çekil­mesi sonucunda oluşur. Merceğin kırıl­malarından dolayı, düz çizgiler eğrilere dönüşecektir.

Sorunu, çekimlerinizi daha uzak me­safeden yaparak ve daha yüksek (örne­ğin 50 mm ve üstü) odak uzaklığına sa­hip bir objektif kullanarak çözebilirsi­niz. Karşı binanın orta katları, çekim için en uygun noktadır. Çok zor koşul­larda yüksek bir merdiven de işinize ya­rayabilir.

Çekeceğiniz bina çok yüksekse, ge­rekli mesafeyi elde etmeniz mümkün olmayabilir. Bu durumda objektifi de­ğiştirilebilen bir dijital fotoğraf makine­si kullanmalısınız. Makineye ön merceği oynatılabilen "Shift" objektif taktığınız­da, meydana gelecek eğrilmeleri engelle­yebilirsiniz. Objektifin merceğini ekseni boyunca oynatarak en uygun konuma getirmeye çalışmanızda yarar var.

Antikaları aydınlatmak

Karanlık bir odada duran ve uzun za­mandır kullanmadığınız eski dolabınızı açık artırmada satmak mı istiyorsunuz? Devreye yine fotoğraflar girecektir. Bod­rumlar genellikle karanlıktır ve duvarlar ışığı saçacak kadar beyaz değildir. Dolabı tam karşısından flaşla çekmek, bütün süsleme, oyma ve kolları yok etmekten başka bir işe yaramaz.

Çekimi üçayak kullanarak yapmanız­da yarar var. Bir tarafa ayaklı bir aydın­latma, diğer tarafa da dış cephe aydınlat­malarında kullanılan lambalardan yer­leştirirseniz, ortama etkileyici bir hava vermiş olacaksınız. Böylece flaşa da ge­rek kalmayacaktır. Lambaların arkasına beyaz perde ya da kağıt koyduğunuzda ise, bodrum görüntüsünün dolabın cam bölümlerinden yansımasını engellemiş olacaksınız

Fotoğrafları baskıya hazırlamak

İlanlar, satmak istediğiniz ürünün pa-zarlanmasında önemli rol oynar. Bu yüzden dikkat çekecek kadar iyi görün­meleri gerekir.Gazeteler, parlak kağıtlı dergilere nazaran daha kaba bir baskı kalitesi sunar. Parlak kağıtlara göre üre­tilen veriler, gazete baskısında karanlık ve flu sonuçlar verecektir. Bu yüzden ila­nı veya fotoğrafın baskıdan önce gözden geçirilmesi gerekir

Fotoğrafların gazete için hazırlanması

Günlük gazetelerde çıkan resimler, daha az özelliğe ihtiyaç duyar. Bir santimetre­lik baskı yüzeyinde 60 piksel bulunması yeterli olacaktır. Başka bir deyişle 4x5 cm ebatlarındaki bir resim, en azından 240 x 300 pikselden oluşmalıdır. Fotoğ rafın büyüklüğünü, grafik yazılımlarının "resim boyutu" ayarından bu değerlere düşürebilirsiniz.
Küçültme sırasında bazı ayrıntılar da kaybolur; ancak kayıp yaşanmasa da bu ayrıntıların gazete baskısında çıkması mümkün değil. Asıl önemli olan, netlik, kontrast ve parlaklık ayarlarıdır.

Grafik işleme programında sonuçları görmek isterseniz, büyütme miktarını %100'e veya l:l'e getirmelisiniz, küçül­tülmüş ya da büyütülmüş görünümlerde resim ekran için yeniden hesaplanır ve fotoğrafın netliğinde önemli değişimler meydana gelir. Fotoğrafı TIFF ya da JPEG (düşük sıkıştırma oranı kullana­rak) dosyası olarak kaydetmenizde yarar var. Böylece diğer programların da dos­yayı açmasını sağlamış olacaksınız.
 Dergide basılacak ilanlar için 'ipuçları

Dergilerin büyük kısmı çok parlak ka ğıtlara basılır. İlanınızı bu dergilerden birisine verecekseniz, baskı ayarları ko­nusunda daha dikkatli davranmalısınız. Dergilerde bir santimetrelik baskı yüze­yi, en azından 120 piksel içermelidir. Fotoğraf renkli olarak basılacaksa, işi niz biraz daha zorlaşacaktır. Bu durum­da resmi, fotoğraf makinesi ve bilgisayar ekranının kullandığı RGB renk aralığın­dan, baskı makinesinin kullandığı CMYK renk aralığına çevirmelisiniz. Baskı makineleri kırmızı, yeşil ve mavi renklerle çalışmaz. Bunun yerine cyan (mavi), magenta (mor), yellovv (sa­rı) ve black (siyah) kullanır. CMYK teri­mi de renklerin baş harflerinin (siyah için son harf) bir araya gelmesi ile olu­şur. Dönüştürme işlemini grafik yazı­lımlarının yardımıyla kolayca yapmanız mümkün. 15u yazılımlar arasında en kul­lanışlısı Photoshop'dur. Dönüştürme iş­lemi için Irnage / Mode / Convert to pro­file komutlarını kullanacaksınız.

Dönüştürme işlemine başlamadan önce, Edil menüsündeki Color Settings bölümünde yer alan bir takım ayarları kullanmalısınız. Bu ayarlarda yapacağı­nız renk değişikleriyle baskı makinesinin renk değerlerine daha da yaklaşabilirsi­niz.

CMYK ayarlarını yaparken, kullanıla­cak kağıt türünü göz önünde bulundur­manız gerekli. Euroscale coatedve Euros-cale uncoated seçenekleri, başarılı sonuç­lar almanız için en uygun seçeneklerdir.
Dönüşüm sırasında renkler biraz de­ğişecektir. Bu değişimi, renk tonu ve doygunluk ayarlarını kullanarak düzelt­meniz mümkün. Artık dönüştürme işle­mini tamamlayabilirsiniz.

Bu ayarlan içermeyen bir grafik prog­ramında CMYK dönüşümü şans oyunu­na benzer. Eğer ilanınızı MS Word gibi bir kelime işlemci ya da Quark Express gibi bir dizgi yazılımıyla açacaksanız, resmin boyutlarını bir daha değiştirme­yin. Yapacağınız değişikler, özellikle net­likte kayıplara sebep olabilir.

 Postscript olarak göndermek

İlanınızı mümkünse MS Word dosyası veya dizgi yazılımı dosyası olarak baskı­ya vermeyin. Dosyayı matbaadaki bilgi­sayarda açarken yazı karakterleri ve satır sonları bir anda değişebilir. Farklı ta­nımlanmış sözlük ayarları da tatsız so­nuçlara yol açar. Bu yüzden postscript dosyası kullanmanız daha güvenlidir. Windowsta bunu her programla yapa­bilirsiniz.

Öncelikle sisteminize yeni bir yazıcı tanıtmalısınız. Siyah-beyaz baskı için "Linotype", renkli baskı içinse "QMS Color Script" yazıcıları tercih edin. Her­hangi bir yazılımdan bu yazıcılarla çıkış almaya çalışırsanız, sizden postscript dosyası için bir dosya adı tanımlamanız istenecektir.

Bu dosya tüm yazı, resim ve çizimler­le birlikte neyin nerede duracağı bilgile­rini de içerir. Dosyayı baskıya bu şekilde verecek olursanız, hiçbir so- ^u^^mmm. rüya gerek kalmaz. Aynı şekil­de dosyanızı bir fotoğrafçıya götürüp ilanı filme bastırma­nız da mümkün. Böylece ilan, baskı levhasına kopyalanabi­lir. Ancak fotoğrafçıda filmin baskı için kullanılacağım be­lirtmeyi ve çözünürlük değer­lerini söylemeyi  unutmayın.

Farklı bir alternatif: •Acrobat Distiller

Sayfa tanımlama dili olan "Postscript"in birçok avanta­jı olsa da, bazı sorunları bera­berinde getirdiği de tartışıl­maz bir gerçek. Bu sorunların başında, baskı bilgilerinin her yazılımda kontrol edileme­mesi geliyor.

İşin profesyonelleri, bu durumda pa­halı baskı hatalarını engellemek için pa­halı yazılımlar kullanıyor. Ancak bu ya­zılımlar, son zamanlarda PDF'ler karşı­sında anlamını yitirmiş durumda. Gü­nümüzde neredeyse her yazılım, kulla­nım kılavuzunu PDF formatında sunu­yor. Çünkü PDF dosyalarını görmek ve yazdırmak için gereken Acrobat Reader, www.adobe.com adresinden ücretsiz olarak indirilebiliyor.

Internet ve e-posta için PDF dosyası oluşturmak istiyorsanız, Acrobat Distil­ler isinli yazılımı kullanabilirsiniz. Prog­ramı kurduğunuzda, diğer yazılımların Dosya menüsünde PDF oluştur seçene­ği doğrudan çıkacaktır.

PDF dönüşümünü başlattığınız an­da, karşınıza bu işlemle ilgili sorular çı­kar. Bu soruların en önemlileri sıkıştır­ma konusuna aittir. Bu bölümde çözü­nürlüğü değiştirmemeyi ve sıkıştırma kullanmamayı tercih etmelisiniz. Eğer kullandığınız yazılıma PDF oluşturma seçeneği eklenmemişse, bu ayarlara Yaz­dır menüsü altından ulaşmanız gereki­yor. Yazıcının sürücüsü Distiller için bir postscript dosyası oluşturur ve bu dosya daha sonra PDF dönüşümünde kullanı­lır.

Hazırlanan dosyayı Acrobat Reader ile açabilir ve başkasına vermeden önce kontrol edebilirsiniz. Sonuçları dene­mek için farklı yazıcılardan çıkış almayı da deneyebilirsiniz. Böylece ilanınızın tam sizin istediğiniz gibi çıkacağından emin olursunuz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZ BİZİM İÇİN ÖNEMLİDİR..TEŞEKKÜR EDERİZ..