07 Nisan 2013

ETKİNLİK FOTOĞRAFLARI


Etkinlik ne kadar büyükse, mesafe sorununu aşmak da o kadar güç­leşir. Spor fotoğrafları çekmek is­tiyorsanız ve özellikle belirli bir oyuncu­nun peşinde değilseniz, yerel spor müsa­bakalarına gitmeyi tercih edin. Bu mü­sabakalarda genellikle sahaya yaklaşmak daha kolaydır. Spor okulları bu tür çe­kimler için uygun bir adres olabilir. Ör­neğin birçok olimpik yüzme havuzunda su altı pencereleri bulunur. Bu pencere­ler özellikle yarış başlangıcında güzel sahneler sunar.


Büyük etkinliklerde ise objektifin odak aralığı önem kazanıyor. Bu yazıda belirtilen odak aralıkları, 35 mm fotoğ­raf makinelerinin kullandığı değerlerdir. Sayısal fotoğraf makinesine bağlı olarak bu değeri 1.6 ile 2.5 arasında bir sayıya bölmelisiniz. Fotoğraf makinenizin bö­lenini bulmak için ya el kitapçığına ya da üretici firmaya başvurun.

200 mm'lik odak uzaklığı, voleybol veya hentbol gibi salon sporları için ye­terlidir. 300 mm küçük statlarda işinize yarayacaktır. 500-1000 mm arası mer­cekleri ise büyük statlarda, pazar yerlerinde ya da açık hava etkinliklerinde kullanmalısınız. Alt ve orta sınıf mercek­lerle, dijital fotoğraf makineleri 5-10X büyütme sunabiliyorlar. Çok yüksek odak uzunluğuna sahip mercekleri ise ancak objektifi değişebilen fotoğraf ma­kinelerinde kullanabilirsiniz. Bu objek­tifleri edinmek için fotoğraf malzemesi satan marketlere başvurmalısınız.

1    Işık kaybını hesaba katın

Yüksek odak uzaklıklarıyla çalışmanın olumsuz yönü, ışık kaybıdır. Fotoğraf makinenizin üstünde "3.6-4.5" gibi sayı­lar bulunuyorsa bunun anlamı, diyaf­ram açıklığının en düşük odak uzaklı­ğında 3,6, en yüksek uzaklıkta ise 4.5 ol­duğudur. Bu değerler daha uzun pozla-ma gerektirir. Odak uzaklığı büyük olan merceklerde 5.6 veya 8 gibi diyafram açıklıkları ender karşılaşılan durumlar değil. Fotoğraf makinesinin algılayıcı yongası da aynı derecede duyarlı olmalı­dır. 400 ASA, sadece yeni başlayanların tercih edeceği bir değerdir. 800'den 1600 ASA'ya kadar değişebilen değerler ise işi­nizi oldukça kolaylaştıracaktır.

2  Üçayak, basamak, merdiven

Biraz dikkat ederseniz, 500 mm ile titre­meden etkilenmeyen çekimler elde ede­bilirsiniz. 1/60'lık enstantane değerleri­nin altında ise üçayak kullanmak daha güvenlidir.
Üçayak alırken mutlaka yüksekliğine dikkat edin. Boyunun 2.3 metreye kadar ulaşması faydalı olacaktır. Katlanabilir üçayaklar, kullanımda büyük kolaylık sağlayabilir. Üçayak kısa sürede kurula-bilmeli ve makinenin üçayaktan ayrıl­ması sorunsuz ve çabuk tamamlanmalı.

3  Öndekiler ve takipçileri

Spor karşılaşmalarında üçayakla hoş bir çekim yöntemi denemeniz mümkün. Bu yöntemde yavaş bir enstantane değeri kullanarak sporcuyu takip etmelisiniz. Böylece arka fon flu ama sporcu net çı­kacaktır. Bu etki, fotoğrafa hareketlilik kazandıracak ve farklı bir hava yakala­manızı sağlayacaktır.

Bu tekniğin büyük deneyim gerektir­diğini unutmamanız lazım. Üçayak, fo­toğraf makinesinin yana doğru kayması­nı önler ve düşey yönde hareket etme-meşini sağlar. Araba ve motosikletler bu yöntem için en uygun konuların başın-da geliyor. En iyi çekimi bir virajın için-den   yapmalısınız.   Bu   sayede  hareket eden nesneye hep aynı mesafede kalırsınız. Ve nesne net alanın dışına kaymamış olur.

4    Etkinlik afişi

Takımınızın katılacağı bir turnuva için en uygun reklam biçimi, spor ve etkinlik resimlerini kullanmaktır. Hayvan fotoğ­raflarından farklı olarak, bu tür poster­lerde sadece posterin boyutu değil, aynı zamanda fotoğraf ve yazı uyumu da önemlidir. Posteri, ihtiyacınıza göre pik­sel tabanlı veya vektörel tabanlı bir yazı­lımla hazırlayabilirsiniz.

Photoshop, Paint Shop Pro, Painter ve Photodravv gibi yazılımlar, posteri nokta nokta işler. Vektör yazılımları ise CorelDravv, Illustrator ve Designer tar­zındaki programlardır. Bu yazılımlar, piksel tabanlı uygulamalardan farklı ola­rak alanlarla çalışır. Avantajları metinle­ri oldukça hızlı ve esnek yaratmaları, ay­rıca baskıda kutucuklar oluşmasını en­gellemeleridir.

5   Piksel tabanlı yazılımla metin oluşturmak

Neredeyse tüm grafik programları yazı yazma imkanı sunar. Piksel tabanlı gra­fik yazılımlarında yazılar, fotoğrafa nok­tacıklar olarak yerleştirilir. Katman siste­miyle çalışan grafik yazılımları, metin oluşturmakta çok daha başarılı kabul edilebilir. Bu tip programlarda yazı, ayrı bir saydam katmana yerleşeceğinden, üzerinde dilediğiniz gibi düzeltme yap­ma şansı bulabilirsiniz. Fakat yazıyı eğ­riltmek   istiyorsanız,   ne   yazık   ki   bu mümkün değil. Yazılımların sunduğu ışıklandırma ya da rölyef gibi efektleri kullanarak yazıda hoş etkiler yaratabile­ceğinizi belirtmekte de yarar var.

6   Vektör tabanlı yazılımla  metin oluşturmak

Fotoğrafı vektörel bir yazılımla açmadan önce, kontrast ve parlaklık gibi ayarları piksel tabanlı bir programla gerçekleşti-rin. Fotoğrafınızı vektörel yazılım ile aç­tığınızda, dikdörtgen, veya daire gibi sı­radan bir nesne olarak algılanacaktır. Fotoğrafı fareyle istediğiniz yöne kaydı­rabilirsiniz. Düzenle menusunu kullana­rak resmi diğer nesnelerin önüne ya da arkasına yerleştirmeniz de mümkün. CorelDravv'da metin oluşturmak için önce yazı butonuna basıyor, ardından da yazının bulunmasını istediğiniz noktaya tıklıyorsunuz. Artık istediğiniz metini ekleyebilirsiniz. Yazının görünümü, efekt menüsü kullanılarak rahatça değiş­tirilebilir.
Yazacağınız yazı uzunsa, bir metin kutusu açmak daha uygun olacaktır. Ör­neğin katılımcıların isimlerini bu kutuya yazabilirsiniz. Böylece fazla yazı nede­niyle programın yavaşlamasını da engel­lemiş olacaksınız. Ancak yazıları metin kutusu içerisine yazdığınızda, kullanabi­leceğiniz efekt sayısı da düşecektir.

Yazılarınızı grafik olarak tanımladıy-sanız, CorelDravv'ın Extrusion işlevini deneyin. Bu işlev efekt menüsünde yar alır ve yazınıza 3 boyut havası verir. Böy­lece hazırladığınız afişe hareket ve can­lılık katmış olacaksınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZ BİZİM İÇİN ÖNEMLİDİR..TEŞEKKÜR EDERİZ..