07 Nisan 2013

AKVARYUM VE SU ALTI ÇEKİMLERİ




AKVARYUM VE SUALTI ÇEKİMLERİ

İlk kez balık fotoğrafı çekiyorsanız, bu işlemi bir akvaryumun önünde gerçekleştirmelisiniz. Ancak bu çe­kim sırasında karşılaşacağınız şartlar, beklenmedik zorluklan da beraberinde getirir. Karartılmış bir odada akvaryu­mu halojen lamba ile aydınlatsanız bile, ışık şartları sizi zorlayacaktır. Akvar­yumlarda fotoğraf çekimi için yeterli ışık bulunmaz. Kullanacağınız aydınlatma cihazları ise, yaydıkları parlak ışık ve sı­caklık nedeniyle balıkları kaçıracaktır. Bu durum karşısında başvurulacak en kolay yöntem, ışık duyarlılığını 800 ASA'ya çıkarmaktır. Bu durumda 1/15'lik enstantane değerlerini de kulla­nabilirsiniz. Bir köşede sakin ve hareket­siz duran balıkları bu hızla çekmeniz mümkün. Ancak hareket edecek olurlar­sa, fotoğrafta flu görünürler.


  Akvaryum çekimleri

İlk seçeneğiniz flaş kullanmaktır. Flaşı­nız akvaryumun camından yansıyacağı için, bir yansıma engelleyicisine ihtiyacı­nız var. Çekim yaparken engelleyiciyi ca­ma iyice dayayın. Ancak bu durumda flaş sadece üst kısımları aydınlatacak, alt kısımlar ise karanlıkta kalacaktır. Fotoğ­raf makinesinin üzerine takılabilen hari­ci bir flaş, bu gibi durumlarda imdadını­za yetişebilir. Flaşın TTL yönetimi ve makineye takmak için adaptörü varsa, dahili flaş ile uyumlu çalışabilir. Harici flaşın gücü en az 40 olmalıdır. Fotoğraf çekerken flaşı akvaryuma doğru, tepe­den ve hafif yandan tutun. Akvaryumun üzeri kapalıysa kapağını kaldırın.

Akvaryuma kısa bir süre için yerleşti­receğiniz beyaz tabak, beyaz ayarı yap­manızı kolaylaştırır. Makinenizde bu ayar yoksa, yerine neon lambalar için ta­nımlanmış programı deneyebilirsiniz. Flaş, balıkları etkilemeyeceği gibi, bazı­larını da yumurtlamaya itecektir. Doğa ortamında bu davranış yağmur öncesi sıklıkla görülür. Flaş da balıklar tarafın­dan şimşek çakması olarak algılanır.




Su altında çekim yapmak

Su altında çekim yapabilmek için özel su altı kafesleri gerekir. Küçük dijital fotoğ­raf makineleri için plastik kafesler bula­bilirsiniz. Objektif ve kafesin ön camı­nın doğrudan birbirine bağlı olmaması, büyütme işlemleri ve netlik ayarları için önemli bir avantajdır. Kafes kullanırken, deklanşör dışında neredeyse hiçbir tuşa ulaşmak mümkün olmaz. Bu nedenle makineyi kafese koymadan önce, çekim programını otomatiğe getirmek gerekir.

Daha büyük veya uzun mercekli fo­toğraf makineleri için PVC'den yapılmış plastik poşetler de kullanılabilir. Poşetle­rin ön kısmında bir cam parçası bulunur ve bu parça objektifin önünde durur. Cam parça, ya bir tutacakla fotoğraf ma­kinesinin altıdaki vida deliğine sabitlenir; ya da doğrudan merceğin önüne vi­dalanır. Poşetin eldiven şeklindeki girin­tileri sayesinde, fotoğraf makinesini iste­diğiniz şekilde ayarlamanız da mümkün.

Bu tip poşetler genellikle 10 metrelik dalışlar için uygundur. Bazı poşetlere flaş sığdırmak da mümkün. Ancak flaş­lar sadece su üstü çekimleri için kullanıl­malıdır. Suyun altında flaş ışığı kolayca kırılacak ve doğrudan merceğe ulaşacak­tır. Bu durum, sonuçların beyaz ve soluk olması anlamına gelir. Yine de şansınızı denemek istiyorsanız, flaşı objektifin yan tarafında ve biraz mesafeli olarak yerleştirmelisiniz. Ayrıca flaş patlarken 100 ile 1000 Volt arasında gerilim oluşa­cağından, su altında çarpılma tehlikesi­ne karşı güvenilir plastik veya metal ka­fesleri kullanmanızda yarar var.

Basit renk düzeltmesi

Su altında çektiğiniz fotoğrafların birço­ğu sizi hayrete düşürecektir. Otomatik beyaz ayarı su altında yapılamadığından, flaşsız fotoğraflarınız genellikle renksiz çıkar. Grafik yazılımlarının büyük kısmı, sorunu düzeltmek için iki seçenek sunar. Bunlardan ilki basit düzeltme, diğeri ise seçmeli düzeltmedir.
Dijital fotoğraflar RGB renk düzeni içinde, yani kırmızı, yeşil ve mavi yoğun­luklarına göre ifade edilir. Bu düzende 16.7 milyon farklı renk oluşturulabilir ve bu renkler bir gökkuşağının tüm tonla­rını kapsar. Basit düzelteme, renk siste­minin kaydırılması temeline dayanıyor. Kaydırmanın oranına göre sarı bölgeler yeşil veya mavi şeklinde görünür. Renk­lerin parlaklığı ise değişmez. Photoshop'da bu işleme ulaşmak için Image / Adjust   /   Hue-Saturation   komutlarını kullanmalısınız.

 
Su altı çekimlerinde genellikle yeşil ve maviye kayan renkleri de aynı şekilde düzeltebilirsiniz. Değerlerde 2-5 arasın­da yapacağınız küçük bir artış düzeltme için uygun olacaktır. 10'dan fazlasını kullanmanızı ise tavsiye etmiyoruz. Eğer fotoğraftaki renk kaymaları bu şekilde düzelmiyorsa, tüm değerleri sıfırlayın ve seçmeli düzeltmeye geçin.





Seçmeli renk düzeltmesi

Bu düzeltme ayarını sadece orta sınıf ve üzeri grafik yazılımları sunuyor. Seçmeli renk düzeltmesinde bütün renk sistemi yerine sadece belirli renk aralıkları kay­dırılır. Önce değiştirilecek temel renk se­çilir. Bu renk RGB sisteminde kırmızı, -yeşil ya da mavi; CMYK sisteminde ise cyan, magenta ya da sarı olabilir. Profes­yonel yazılımlar, beyaz, siyah ve gri renk­ler üzerinde düzeltme yapma imkanı da sunar. Photoshop kullanıyorsanız, Image / Adjust / Selective Color komutları ile seçmeli düzeltme ayarlarına ulaşmanız mümkün.

Resimde gördüğünüz örnekte yeşil renk düzeltilmeli. Bu rengi seçtikten sonra karşınıza birçok ayar çubuğu çıka­cak. Bu çubukları kullanarak rengin gö­ründüğü her noktadaki cyan, magenta, sarı ve siyah renklerin oranlarını düzel­tebilirsiniz.

Cyan'da yapacağınız azaltma önce kırmızı, ardından da gül kurusu renk tonlarına doğru geçişe neden olur. Değe­ri yükseltmek ise o alanların daha yeşil çıkmasını sağlar ve resmin kontrast ora­nını arttırır. Magenta ise bunun tam ter­si bir etki gösterecektir. Sarı kendini çok fazla göstermez; azalttığınızda resimdeki maviliği biraz artırır, tersi durumda ise sarı renkleri doygunlaştırır. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZ BİZİM İÇİN ÖNEMLİDİR..TEŞEKKÜR EDERİZ..